سلام

خدمت دوستان عزیز

افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستن تو این مقاله میخوایم به این موضوع جذاب بپردازیم .روش های که گفته میشه به صورت عملی و تجربی هستش

پیش از اینکه وارد مطلب شویم، لازم است به شما بگویم تمام درآمد من از اینترنت هست و هیچ منبع درآمد دیگری ندارم، پس تصور نکنید من مثل خیلی‌ها جایی استخدام هستم و در عین حال کسب درآمد از اینترنت را برای فروش محصولاتم تبلیغ می‌کنم.

در این مطلب قصد ندارم کسب درآمد از اینترنت را تبلیغ کنم یا شما را از کسب درآمد اینترنتی بترسانم، تنها هدف این مطلب این است که به صورت واقع بینانه با دنیای کسب ‌و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی آشنا شوید.

پس همراهم باشید.

کسب درآمد از اینترنت دقیقا یعنی چی؟

کسب درآمد از اینترنت همانند کسب درآمد در دنیای غیر اینترنتی است. شما در دنیای خارج از اینترنت چطور می‌توانید کسب درآمد کنید؟

مسلما یا باید مهارتی داشته باشید و در ازای انجام آن مبلغی دریافت کنید. مثلا یک نجار هستید و در ازای ساخت یک میز مبلغی دریافت می‌کنید.

و یا محصولی دارید و در ازای فروش آن محصول سودی دریافت می‌کنید. به بیان بهتر یا خدماتی را ارایه می‌کنید و یا محصولاتی را به فروش می‌رسانید.

کسب درآمد آنلاین

در دنیای اینترنت هم همین است شما یا باید مهارتی داشته باشید که بتوانید با مهارت خود کسب درآمد کنید و یا محصولات و خدماتی را ارایه دهید.

پس کسب درآمد از اینترنت را با روش‌های کاذبی مانند کلیک کردن روی تبلیغات اشتباه نگیرید، ما داریم از یک کسب وکار واقعی و یک شیوه کسب درآمد اصولی صحبت می‌کنیم.

برای اینکه در اینترنت درآمد کسب کنید، باید برای افرادی که در اینترنت هستند حرفی برای گفتن داشته باشید و این یعنی همان چیزی که جلوتر اشاره کردم، یا محصولی برای فروش داشته باشید و یا تخصصی که بتوانید با آن خدمتی را ارایه دهید.

در طول مطلب به شیوه‌های مختلف کسب‌ درآمد از اینترنت اشاره خواهم کرد.

 

 

چرا درآمد اینترنتی جذاب است؟

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا خیلی از افراد به دنبال کسب‌ درآمد از اینترنت هستند و چه چیزی این شیوه کسب‌ درآمد را جذاب کرده است؟

مسلما هرکس دلایلی متفاوتی می‌تواند داشته باشد مثلا خود من به واسطه رشته دانشگاهی و تجربیاتی که کسب کرده ام این شیوه کسب‌ درآمد برایم مناسب‌تر است.

اما جدای از دلایل شخصی، چند چیز موجب شده این شیوه کسب درآمد بسیار جذاب باشد؟

روش کسب درآمد اینترنتی

مورد اول: نیاز به سرمایه کمتر

هرچند که کسب درآمد از اینترنت هم در خیلی از موارد نیازمند هزینه و در نظر گرفتن بودجه است، اما همچنان نسبت به اجاره یک مغازه یا دفتر هزینه کمتری دارد.

به بیان بهتر، شاید با سرمایه ۵م تومان نتوانید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید اما قطعا می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی را شروع کنید.

 

مورد دوم: به تجهیزات عجیبی نیاز ندارد

با داشتن یک لپتاپ و یک اینترنت پرسرعت بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی را می‌توانید استارت بزنید، البته منظورم کسب‌وکارها شخصی و کوچک است در واقع با همین میزان تجهیزات می‌توانید استارت کار خود را بزنید.

 

مورد سوم: مقیاس پذیر است

اگر یک رستوران داشته باشید که با تمام ظرفیت خود کار می‌کند، قطعا درآمد شما سقف مشخصی خواهد داشت و برای دوبرابر کردن درآمد باید یک رستوران جدید تاسیس کنید و مجددا هزینه‌های تاسیس یک رستوران را متحمل شوید.

اما کسب و کار اینترنتی مقیاس پذیر است، یعنی برای اینکه درآمد سایت شما دوبرابر شود لازم نیست هزینه‌ها شما دو برابر شود و یا نیروهای کار دوبرابر شوند.

اندکی هزینه و زمان بیشتر و یا یک نیروهای کار بیشتر می‌تواند کافی باشد.

به طور مثال درآمد سایت وقتی از ۳م درماه به ۶م درآمد رسید، من هرگز زمان بیشتری اختصاص نداده بودم یا نیروی کاری استخدام نکرده بودم و یا حتی هزینه بیشتری هم نکرده بودم، فقط  چند مطلب جدید در سایت ترافیک سایت چندبرابر کردند و فروش سایت هم چندبرابر شد.

همین چند مورد کافی است که هرکسی علاقه‌مند به راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل شود.

 

آیا کسب‌ درآمد از اینترنت شدنی است؟

جواب این سوال قطعا بله است. نمی‌خواهم از کسب‌وکارهای خیلی بزرگ مثل دیجی‌کالا مثال بزنم، شاید کلیشه‌ای باشد و با خودتان بگویید که قرار نیست همه ما دیجی‌کالا شویم و کاملا هم درست می‌گویید.

پس به کسب‌وکارها کوچک و تک نفره‌ای اشاره می‌کنم که بدانید درآمد از اینترنت فقط برای امثال دیجی‌کالاها نیست.

خودم را مثال می‌زنم که درحال حاضر تمام درآمد از طریق اینترنت و ارایه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای است و شاید رقم خیلی عجیبی نباشد اما از حقوق کارمندی خیلی بیشتر است و زندگی‌ام را به راحتی می‌گرداند.

آقای بهرام‌پور را مثال می‌زنم که با تدریس فن بیان و سخنوری به صورت آنلاین درآمد خیلی خوبی را کسب‌ می‌کنند.

آقای مهدی حاجی محمدی را مثال می‌زنم که از یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن کسب‌ درآمد می‌کنند.

خانوم فرشته توتچی که با فعالیت در اینستاگرام و فروش نقاشی‌هایش روی سنگ‌ها درآمد خوبی به دست آورد به طوری که بعد از مدتی یک سالن عقد در شهر خودش ایجاد می‌کند و در حال حاضر درآمد خوبی از هردوی آنها دارد.

آدرس اینستاگرام ایشان sangrize

همانطور که متوجه شدید کسب درآمد از اینترنت یک افسانه نیست و افرادی هم که درآمد اینترنتی دارند از فضا به زمین نیامده‌اند و از همان افرادی هستند که روزی جای شما بودند و قصد داشتند به صورت اینترنتی درآمد کسب کنند.

نقطه مشترک همین چند مثالی که زدم این بود که همگی حرفی برای گفتن داشتند، همگی محصولات یا خدماتی را برای ارایه به مخاطب داشتند، حتی آن گروهی که یک وب‌سایت را یک صفحه اینستاگرام تاسیس می‌کنند تا از تبلیغات درآمد کسب‌کنند، در واقع از مهارت تولید محتوای خود بهره می‌برند و با مهارتشان یک رسانه ایجاد می‌کند.

پس به این فکر کنید که چه حرفی برای گفتن دارید؟ افراد برای چه چیز باید به شما پول پرداخت کنند؟

 

آیا کسب‌ درآمد آنلاین کار راحتی است؟

تا اینجا از مزیت‌ کسب درآمد اینترنتی و مثال‌های واقعی آن صحبت کردیم، اما بد نیست بدانید که کسب درآمد از اینترنت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی اصلا کار راحتی نیست و مثل تمام کارهای دیگر نیاز به یادگیری، تلاش، پشتکار و صبوری دارد.

خیلی‌ها فریب دوره‌های مختلفی را می‌خورند که وعده درآمد خیلی سریع را می‌دهد و معمولا با بیان داستان موفقیت دیجی‌کالا و …. تلاش می‌کنند افراد را به شرکت در دوره ترغیب کنند.

کسب درآمد از اینترنت

البته نمی‌خواهم بگویم که دوره‌ها بد هستند و به هیچ دردی نمی‌خورند، من خودم دوره‌هایی را در این زمینه برگزار کرد‌ه‌ام، اما مشکل من اینجاست که طوری با مخاطب صحبت می‌کنند که انگار با دیدن این دوره‌ها به راحتی به درآمد می‌رسند.

واقعیت این است که با دیدن هر دوره‌ای قطعا چیزهایی یاد خواهید گرفت که به دردتان می‌خورد اصلا باید این چیزها را یاد بگیرید، باید یاد بگیرید که سایت بسازید، باید یاد بگیرید که چطور ترافیک سایت را بالا ببرید و . . . اما یادگیری بخشی از کار است.

من خودم درگذشته در برخی از دوره‌ها شرکت کرده‌ام و هرگز از چیزهایی که یاد گرفتم پشیمان نیستم، اما باید بدانید که یادگیری اگر با عمل، تلاش، پشتکار و صبوری همراه باشد نتیجه خواهد داد.

من وقتی این سایت را در کنار کار ثابتم راه‌اندازی کردم، بعد از ۱سال فعالیت به درآمد رسیدم، قطعا اگر صبوری به خرج نمی‌دادم و به دنبال یادگیری نبودم هرگز رنگ درآمد اینترنتی را نمی‌دیدم.

پس همیشه این یادتان باشد که کسب درآمد اینترنتی شدنی است ولی راحت نیست.

 

 

آیا درآمد اینترنتی بدون سرمایه امکان پذیر است؟

کار نشد ندارد، خیلی از افرادی که در اینستاگرام کارشان را شروع کردند تقریبا هیچ هزینه‌ای نکرده‌اند، اما بهتر است بگوییم که شروع کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم  امکان پذیر است چرا که هر کاری هزینه‌هایی خواهد داشت.

به طور مثال من در ابتدای کار حدود ۲۰۰هزار تومان برای راه‌اندازی سایتم هزینه کردم که البته راه‌اندازی سایت را خودم انجام دادم و اگر کسی برایم انجام می‌داد حداقل ۳میلیون تومان دریافت می‌کرد.

بعد از راه‌اندازی سایت در ۴ ماه اول حدود ۲م تومان برای تبلیغات هزینه کردم و بعد از آن هزینه زیادی جز نگهداری سایت و بعضا تبلیغات کوچک که ماهانه ۲۰۰ هزار تومان می‌شد نداشتم.

پس من سایتم را با در نظر گرفتن تبلیغات اولیه با حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان راه‌اندازی کردم که سرمایه بسیار کمی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار است.

پس کسب‌ درآمد از اینترنت با سرمایه خیلی کم هم امکان‌پذیر است.

 

آیا هر کسی می‌تواند از اینترنت درآمد داشته باشد؟

همانطور که متوجه شدید کسب‌ درآمد از اینترنت و اصولا راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی هیچ محدودیت سنی و . . .  ندارد و هرکسی می‌تواند برای آن اقدام کند.

درآمد اینترنتی

اما سوال اصلی اینجاست که آیا کسب درآمد اینترنتی برای همه مناسب است؟

قطعا منظورم این نیست که رفتن به سمت اینترنت فقط برای برخی مفید است، در حال حاضر کمتر کسب‌وکار و مهارتی را می‌شناسم که نتواند از اینترنت به نفع خود استفاده کند.

 

اما منظور من این است که برای کسب درآمد از اینترنت شرایط خود را در نظر بگیرید، مسلما نجاری که سال‌هاست نجاری می‌کند هرگز نباید کار خود را رها کند تا از اینترنت کسب درآمد کند، برای این نجار بهتر است که کار خود را داشته باشد و تلاش کند در اینترنت حضور پیدا کند تا مشتریان بیشتری به دست آورد و یا حتی برخی آثار خود را از طریق اینستاگرام و سایت به فروش برساند.

پس حضور در اینترنت و کسب درآمد از اینترنت برای این نجار هم مفید است فقط شیوه اقدامش با دیگران متفاوت است، پس بهتر است متناسب با شرایطی که دارید، شیوه مناسبی را برای کسب درآمد از اینترنت انتخاب کنید.

 

 

آیا برای کسب درآمد از اینترنت باید سایت داشته باشیم؟

شاید تا چند سال پیش تنها راه داشتن سایت بود، اما امروز با وجود تلگرام، اینستاگرام و هزار و یک رسانه دیگر، قطعا تنها راه داشتن سایت نیست.

لازم به توضیح نیست و قطعا خودتان افرادی را می‌شناسید که با فعالیت جدی در اینستاگرام و یا رسانه‌های دیگر درآمدهای خوبی به دست می‌آورند.

اما یک توصیه برای شما دارم، سایت پایدارتر از هر شبکه اجتماعی است، پس بهترین استراتژی این است که کسب و کار شما روی وب‌سایت باشد و از شبکه‌های اجتماعی برای رشد سریعتر آن استفاده کنید.

یا اگر کسب‌وکار را در اینستاگرام شروع می‌کنید پس از اینکه رشد کردید حتما یک وبسایت داشته باشید و روی آن کار کنید.

نگاهی به ماجرای علیرضا عبادوز و استارتاپ کافه گلدون داشته باشید.

 

اشتباه کسب و کار اینترنتی

چند اشتباه در کسب درآمد از اینترنت

 

۱- صبور نبودن

همانطور که چندین با اشاره کردم، اگر به دنبال درآمد سریع هستید، هرگز به سمت کسب درآمد اینترنتی نیایید، در اینترنت حداقل باید ۶ ماه الی ۱سال فعالیت مستمر داشته باشید تا به اولین درآمدهای خود برسید.

اگر هم مثل بنده در کنار کار ثابت به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید باید کمی به این بازه زمانی اضافه کنید چرا که به صورت تمام وقت نمی‌توانید روی کسب‌وکارتان وقت بگذارید.

 

۲- توقعات بی‌جا نداشته باشید

گاهی به اندازه کافی صبور هستید و به درآمد هم می‌رسید اما این درآمد اصلا با درآمدی که در ذهن داشتید قابل مقایسه نیست.

شما تصور می‌کردید که یک وب‌سایت محتوایی تاسیس می‌کنید و  یک سال مستمر تلاش می‌کنید و ناگهان به ماهانه چندصد میلیون درآمد می‌رسید؟

قطعا اینطور نیست اگر یک وبسایت محتوایی تاسیس کنید و به صورت یک نفره و برای یک سال روی آن کار کنید احتمالا در بهترین حالت ماهانه ۶ الی ۱۰میلیون درآمد خواهید داشت و قطعا میسر نیست که مثل سایت زومیت که چندین نویسنده دارد و روزانه بیشتر از ۴۰ مطلب در آن قرار می‌گیرد درآمد چندصد میلیونی داشته باشید.

پس انتظارات به جایی داشته باشید و بدانید که یک راه بزرگ در پیش دارید.

 

۳- بدون یادگیری توقع موفقیت دارید

فرض کنیم که یک وب‌سایت راه‌اندازی کردید و کاملا آماده‌اید که یک‌سال مداوم تلاش کنید و اتفاقا انتظار درآمد معقولی هم دارید.

اما سوال من این است که اگر ندانید که چطور از گوگل ترافیک دریافت کنید آیا یک‌سال کار نتیجه خواهد داد؟ قطعا خیر.

پس قطعا لازم است که مهارت‌های مرتبط دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید و در عمل روی سایت خود تجربه کنید.

 

۴- آماده شکست نیستید

آمادگی این را داشته باشید که وب‌سایت اول شما شکست بخورد زیرا شما در حال کسب اولین تجربه هستید.

بد نیست بدانید که من پیش از این وبسایت چندین بار شکست خورده ام و پیش از این، یک وبسایت در زمینه مد و فشن با یکی از دوستانم راه‌اندازی کرده‌ بودیم که بطور کامل شکست خورد هرچند که دلیل آن یک اشتباه استراتژیک بود.

اگر احساس می‌کنید که حتما باید در اولین تجربه خود موفق شوید کاملا اشتباه می‌کنید و بهتر است وقتتان را تلف نکنید و به سراغ کاری غیر از کسب‌وکار اینترنتی بروید، هرچند که در هر کسب‌وکاری هم مانند کسب‌وکار اینترنتی احتمال شکست وجود دارد.

 

۵- از مشاور کمک نمی‌گیرد

دوستی داشتم که به دنبال تاسیس یک کسب‌وکار شبیه به اسنپ بود البته بدون هیچ تیمی.

داستان از این قرار بود که شرکتی قصد داشت پلتفرمی شبیه به اسنپ را به ایشان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان بفروشد و ایشان چیزی شبیه به اسنپ شود.

کاملا مشخص است که یک شخص با داشتن پلتفرم اسنپ نمی‌تواند هیچ فعالیتی داشته باشد. اسنپ سرمایه گذاران بزرگ دارد، تیم بزرگی دارد، بودجه تبلیغاتی هنگفتی دارد و . . .

اما این دوست ما چون دید خوبی نسبت به اینترنت و فضای کسب درآمد از آن نداشت کار برایش راحت به نظر می‌رسید اما به محض اینکه با من مشورت کرد و از مشکلات کار آگاه شد تصمیم خود را عوض کرد و ۵۰ میلیون پول بی‌ زبان را به دور نریخت.

لذا در هر کاری که هستید حتما از شخصی با تجربه مشاوره بگیرد، قطعا به این معنی نیست که هرچه مشاور گفت را اجرا کنید، اما در خیلی از موارد توصیه‌هایی به شما می‌کند که مانع از هدر رفتن پول و زمان شما می‌شود.

 

۶- از کار ثابت استعفا می‌دهند

متاسفانه خیلی از افراد به یاد استیو جابز و بیل‌گیتس برای راه‌اندازی کسب ‌و کار اینترنتی از کارشان استعفا می‌دهند و تصور می‌کنند که قرار است خیلی سریع به درآمد برسند، این اشتباه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید مگر اینکه به اندازه یک سال پس ‌انداز داشته باشید و امکان فعالیت در کنار کار ثابت به هیچ وجه وجود نداشته باشد.

من سایتم را در کنار کار ثابتم شروع کردم و شب‌ها ۱ الی ۲ ساعت روی آن وقت می‌گذاشتم و از آخر هفته‌ها نهایت استفاده را می‌کردم.

 

۷- کسب درآمد از اینترنت مساوی است با کسب‌وکار اینترنتی

برخی از افراد تصور می‌کنند که برای کسب‌ درآمد از اینترنتی حتما باید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کرد، در حالی که اینطور نیست.

شما اگر مهارتی داشته باشید مانند نویسندگی، انجام کارهای گرافیکی و . . . . می‌توانید به صورت اینترنتی پروژه دریافت کنید و درآمد کسب کنید بدون اینکه کسب‌وکاری را‌ه‌اندازی کرده باشید.

و یا به صورت یک نویسنده دورکار با مجموعه فعالیت کنید و بخشی از زمان روزانه خود را به این کار اختصاص دهید.

البته قطعا درآمد این مدل کارها از داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی کمتر است و مقیاس پذیر نیستند، زیرا شما تعداد مشخصی پروژه را در طول یک ماه می‌توانید انجام دهید و درآمدتان سقف مشخصی خواهد داشت.

اما در هر حال درآمد اینترنتی لزوما به معنی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیست.

 

نکاتی از کسب درآمد اینترنتی

 

چند نکته برای کسب‌ درآمد از اینترنت

 

۱- منطقی فکر کنید

چند وقت پیش دوستی از طریق چت آنلاین سایت با من گفتگو می‌کرد و به صورت رایگان مشاوره می‌گرفت. ایشان قصد داشتند که دیجی‌کالا را شکست دهند.

خب قطعا شکی نیست که پیشی گرفتن از دیجی‌کالا هرچند سخت اما ناممکن نیست.

اما این دوست ما با ۵۰ میلیون سرمایه و کمترین ارتباطات به دنبال راه اندازی سایتی مشابه دیجی‌کالا و با همان گروه محصولات دیجی‌کالا را داشت.

کاملا مشخص است که انتخاب همه گروه‌های کالایی دیجی‌کالا یعنی قرار گرفتن در گوگل برای چندین و چند گروه کالایی که حتی برای خود دیجی کالا هنوز مقدور نشده است.

یعنی تامین چندین گروه کالایی که خود دیجی‌کالا برای این کار با تامین کننده‌ها در ارتباط است و این دوست ما تامین کننده‌ای نداشت.

و کلی اما و اگر دیگر که از نظر عقلی و منطقی کاملا مشخص است که ایشان نمی‌توانند راه ده ساله دیجی‌کالا را یک شبه بروند و از همان اول مثل دیجی‌کالا باشند.

لطفا از این بلند پروازی‌ها نداشته باشید و منطقی فکر کنید.

شاید بهتر باشد با ۵۰ میلیون سرمایه یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در حوزه خاصی راه‌اندازی کنید و به مرور به گروه‌های کالایی اضافه کنید تا شاید ۱۰ سال آینده یکی از رقبای دیجی‌کالا محسوب شوید.

لطفا منطقی و عقلانی فکر کنید و تصمیم بگیرید.

 

۲- زود شرکت ثبت نکنید

خیلی از شرکت‌ها به دلیل یک هیجان گذرا تاسیس می‌شوند و بعد از مدتی به حال خود رها می‌شوند. اگر کار شما به گونه‌ای است که بدون ثبت شرکت هم می‌توانید شروع کنید قطعا این کار را بکنید.

ثبت شرکت بخصوص در اوایل کار شما را مسایل حقوقی درگیر خواهد کرد و نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه دست‌وپاگیر شما هم خواهد شد.

رونق.کام را همچنان به صورت شخصی مدیریت می‌کنم و هنوز شرکتی ثبت نکرده‌ام، احتمالا چندسال آینده برای انجام کارهای بزرگ‌تر لازم باشد که این کار را انجام دهم.

 

۳- حتما در زمینه علاقه خود کار کنید

کسب‌ درآمد اینترنتی راحت نیست و شما باید زمان زیادی رو آن صرف کنید، حالا تصور کنید که در زمینه‌ای به دنبال کسب‌ درآمد آنلاین هستید که علاقه‌ای به آن ندارید.

در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردم که پیشتر یک وب‌سایت محتوایی در زمینه فشن داشتم و برنامه‌های جالبی برای کسب‌ درآمد از آن در نظر گرفته بودم، اتفاقا سرعت رشد وبسایت هم خوب بود و تقریبا طبق برنامه پیش می‌رفت.

اما هرگز به این موضوع توجه نکرده‌ بودم که نوشتن در حوزه مد و فشن هرگز برایم جالب نیست و در ابتدای کار هم هزینه استخدام یک نویسنده را نداشتم و به همین راحتی قید وبسایت را زدم.

برایم اصلا جالب نبود که در زمینه فشن مطلب بنویسم.

پس مراقب باشید که در هر زمینه‌ای کار می‌کنید برای تولید محتوا و کارهای دیگر باید زمان زیادی صرف کنید  اگر به آن حوزه علاقه نداشته باشید حداقل در زمینه محتوا دچار خستگی و زدگی از کار می‌شوید.

 

۴- سختی‌های کار را شناسایی کنید

هر کس برای کسب‌ درآمد از اینترنت ایده‌های متفاوتی دارد.

یکی مثل من آموزش می‌دهد و دیگری یک وبسایت برای کسب درآمد از تبلیغاتش راه اندازی می‌کند.

خب این دو وبسایت سختی‌های متفاوتی دارند.

در مسئله جذب ترافیک باید گفت که یک وبسایت برای درآمد قابل قبول از تبلیغات باید ماهانه حداقل ۳۰هزار ترافیک داشته باشد یعنی روزی هزار نفر.

اما یک وبسایت آموزشی با ماهانه ۱۰هزار ترافیک هم می‌تواند فروش داشته باشد.

بهتر است در هر زمینه‌ای هستید دقیقا مشخص کنید که چالش‌های شما برای رسیدن به درآمد کدامند و چطور می‌خواهید آنها را حل کنید.

برای یک وبسایت محتوایی باید مدام محتوا تولید کنید، چطور چالش را حل می‌کنید؟

برای یک وبسایت محتوایی باید محتوای سئو شده تولید کنید و روی سئوی سایت کار کنید، این چالش را چطور حل می‌کنید؟

برای وبسایت محتوایی باید تبلیغات جذب کنید، این چالش را چطور حل می‌کنید؟

پس بهتر است به چالش‌های مختلف کارتان فکر کنید و پیش از شروع به آن‌ها فکر کنید.

 

حتما مطالعه کنید: راهنمای کامل کسب درآمد از اینستاگرام

 

 

روش های مختلف کسب‌ درآمد از اینترنت

بسیار عالی، حال که با دنیای کسب درآمد اینترنتی کمی آشنا شدید، بد نیست به شیوه‌های مختلف کسب درآمد از اینترنت نگاهی داشته باشیم.

دقت کنید که اینها ایده‌های کسب درآمد اینترنتی نیستند و تنها شیوه‌های مختلف کسب درآمد اینترنتی هستند، مثلا راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک شیوه کسب درآمد آنلاین است نه یک ایده، در حالی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ایده‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد که در یک مطلب جداگانه حتما به ایده‌های مختلف کسب درآمد اینترنتی اشاره خواهم کرد.

 

۱- یک فروشگاه اینترنتی محصولات فیزیکی داشته باشید.

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید محصولاتی برای فروش داشته باشید و یا با یک تامین کننده برای فروش محصولاتش همکاری کنید و پورسانت فروش دریافت کنید.

اگر به دنبال کسب درآمد از این روش هست حتما کتاب هنر درست شروع کردن را تهیه کنید و با زیر و بم کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.

۲- یک فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتالی داشته باشید.

منظور از محصولات دیجیتال پاوربانک و . . . نیست. منظور محصولات دانلودی است. مثلا رونق.کام از فروش محصولات دانلود درآمد کسب می‌کند.

برای راه اندازی چنین فروشگاه یا باید خودتان تولید کننده محصولات دانلود باشید و یا با کسب اجازه محصولات دیگران را به فروش برسانید

 

۳- از مهارت خود کسب درآمد کنید.

این روش توصیه اول به من به همه کسانی است که مهارتی دارند.

اگر در انجام کاری مهارتی دارید بهتر است یک وبسایت و یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی تاسیس کنید و سپس به دیگران نشان دهید که چه مهارتی دارید و کمی هم به آنها آموزش دهید.

به این شکل با دریافت پروژه کسب درآمد می‌کنید.

یک طراح وبسایت هستید؟ یک حسابدار هستید؟ یک متخصص اکسل هستید؟ یک گرافیست هستید؟ یک بازاریاب دیجیتال هستید؟ یک هنرمند هستید؟

کافیست نمایش خوبی از خودتان در فضای اینترنت داشته باشید و علاوه فروش مهارت‌های خود از تدریس به دیگران هم کسب درآمد کنید.

مثل یک هنرمند صنایع دستی که علاوه بر فروش محصولاتش دوره هایی را برای آموزش به دیگران برگزار می‌کند.

 

۴- رسانه بسازید و درآمد تبلیغاتی کسب کنید

یکی از شیوه‌های مرسوم کسب درآمد اینترنتی، ساخت رسانه و گرفتن تبلیغات است.

در این شیوه شما تلاش می‌کنید در حوزه مشخصی تبدیل به یک رسانه شوید تا دیگران برای بیشتر دیده شدن به شما تبلیغ دهند.

می‌توانید یک وبسایت محتوایی داشته باشید

می‌توانید یک کانال یا یک صفحه اینستاگرام خوب داشته باشید.

در این شیوه هم رسانه‌های تیمی بزرگی مثل زومیت و دیجیاتو حضور دارند که درآمدهای هنگفتی به دست می آورند و هم رسانه‌های کوچکی که به دست یک شخص مدیریت می‌شوند و درآمد ماهانه ۵ الی ۱۰ میلیونی دارند.

پس با یک وبسایت محتوایی تک نفره هم می‌توان درآمد خیلی خوبی کسب کرد.

بد نیست بدانید که سرعت رشد رسانه در اینستاگرام و تلگرام کمی بیشتر از وبسایت است و کمی سریعتر به درآمد می‌رسید اما پایداری وبسایت قطعا بالاتر است.

 

۵- به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید(نخندید، شدنی هست)

حتما با اینفلوئنسرها آشنا هستید. افرادی که در اینستاگرام یا هر رسانه‌ دیگری، در حوزه مشخصی محتوا تولید می‌کنند و به یکی از افراد تاثیرگذار آن حوزه تبدیل می‌شوند و از تبلیغاتی که به آنها داده می‌شود درآمد کسب می‌کنند.

تفاوت این شیوه با رسانه تبلیغاتی این است که در این شیوه شما خودتان مطرح می‌شوید و نه رسانه‌تان و اثرگذاری تبلیغاتی شما به مراتب بالاتر و قطعا درآمد از تبلیغات هم بیشتر است.

به طور مثال خانوم والو با کانت valoo_land یک اینفلئونسر اینستاگرامی در زمینه دکوراسیون هستند و انصافا محتواهای خوبی به مخاطبانشان ارایه می‌دهند.

 

۶- همکاری در فروش انجام دهید

در این شیوه شما یک فروشنده اینترنتی هستید که محصولات دیگران را به فروش می‌رسانید و پورسانت دریافت می‌کنید.

به طور مثال می‌توانید از سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا استفاده کنید، به این صورت که محصولات دیجی‌کالا را در سایت یا هر رسانه دیگر خود از جلمه اینستاگرام و تلگرام تبلیغ می‌کنید و به ازای هر خریدی که در اثر تبلیغ شما انجام شود مبلغی برای شما منظور می‌شود.

 

۷- یک فروشگاه اینستاگرامی داشته باشید

در بخش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به ساخت وبسایت اشاره داشتیم اما شما می‌توانید مثل خیلی از افراد به فروش مستقیم در اینستاگرام مشغول شوید و اتفاقا به هزینه کمتر و سرعت بیشتری نسبت به وبسایت رشد کنید اما حتما بعد از کمی رشد یک وبسایت تاسیس کنید.

 

 

۸- کسب درآمد اینترنتی با فروش حق عضویت

در این روش شما باید یک وبسایت داشته باشید و در حوزه مشخصی محتواهای عالی و رایگان به مخاطبان خود ارایه دهید، اما برخی از محتواهای خود را تنها برای اعضای اشتراک سایت نمایش می‌دهید و افراد با خرید اشتراک‌های ماهانه می‌توانند از محتواهای بخش ویژه استفاده کنند.

به طور مثال اگر مبلغ اشتراک ماهانه ۳۰هزار تومان باشد و  ماهانه ۵۰۰ نفر عضو شوند و یا اشتراک خود را تمدید کنند، درآمد ماهانه شما ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

البته رسیدن به این درآمد به این راحتی نیست و لازمه آن این است که شما ترافیک خوبی داشته باشید و قطعا محتواهای بسیار نابی در بخش رایگان و اشتراکی داشته باشید.

وبسایت متمم و وبسایت سوخت جت دو نمونه از وبسایت‌هایی هستند که از این شیوه کسب درآمد اینترنتی استفاده می‌کنند.

 

۹- کسب درآمد از اینترنت از طریق تولید محتوا

هر کسب و کار برای رشد خود نیاز به تولید محتوا دارد، فرقی نمی‌کند که سایت داشته باشد یا اینستاگرام، در هر صورت برای رشد نیاز به تولید محتوای عالی و با کیفیت دارد و در حالت ایده آل در حال اجرای بازاریابی محتوایی است.

در این میان بازار بازاریان محتوا و تولید کنندگان محتوا بیش از پیش داغ شده است، اگر شما در تهیه محتوای متنی یعنی همان مقالات سایت ها، محتوای ویدیویی و محتوای صوتی تسلط داشته باشید قطعا تخصص شما کمک زیاد به این کسب و کارها خواهد کرد و اگر یک تولید کننده محتوای درجه یک باشید پیشنهادات خوبی دریافت می کنید.

البته لازم نیست که در همه مدل محتوا متخصص باشید، حتی اگر در تولید مقالات سایت هم تخصص داشته باشید، پیشنهادات کاری زیادی دریافت می‌کنید و همچنین امکان کار به صورت حضوری و همچنین دورکاری برای شما فراهم خواهد بود.

 

امیدوارم این مطلب مفید باشه و بتونید کسب کار اینترنتی خودتون راه اندازی بکنید

 

منبع: https://ronaaq.com/1742/make-money-from-the-internet/